Monday, July 18, 2011

Puasa

Ok...saya puasa hari ini!!! Bukan puasa ganti tp buat puasa sunat. Utk persediaan hadapi bulan Ramadhan. Bukan jg sbb aku nak timbang esk yer...x der maknanya sume itu. Puasa ini kena dtg dgn niat dan ikhlas. Ok...bukan nak jd ustazah pilihan tp remind diri sendiri.

Bangun sahur td aku mkn nasi dgn telur mata, goreng skit bwg dgn cili bt bhn perasa. Apa lg lauk yg ada..kicap ler...Minum air milo segelas pastu air masak...

Berbuka pula, aku tak sempat nak beli lauk so, suruh En. Kanda belikan lauk. Pilihan lelaki ni biasa la yg berlemak dan x match langsung setiap masakan tu, sayur pon x der. Aku mkn nasi dgn masak lmk kuning ikan aper ntah...aku amik separuh jer ikan, sambal sotong dan telur mata pagi (sahur) td punya ada lg (goreng lbh sbb En. Kanda kata nak pose, alih2 aku jer yg pose). Air nescafe secawan.

Pengambilan air masak x byk ler...sbb dah pose. Tak sampai kot 1 liter....nati aku cari tips mcm mana nak minum air masak dgn kuantiti yg sepatutnya bila pose.

excercise - aku buat yg ringan jer, lunges buat 20 kali (kiraan 10 knk 10 kiri) dan sit up 15 kali. Tu jer sbb siap2kan makan utk berbuka. Tu pun dah menggeletar perut ni. Huhuhu..

Oh...yer aku ada beli sesuatu...nati aku tunjuk.

No comments:

Post a Comment