Sunday, July 17, 2011

Jangan Malas Update

Aku tak malas yer nak update tp keadaan x mengizinkan utk aku buat sume tu. Reminder kat atas tu supaya aku tak terus malas mengupdate apa aku mkn dan exercise apa yg aku buat. Tak sempat nak mengupdate apa aku buat semalam so, entri ni nak citer sikit apa aku mkn dan apa aku buat.

Menu....

Pagi - aku x mkn pon..sbb lps semayag subuh aku tido blk dan bangun kul 9 pg. aku minum air kosong jer.

Tgh Hari - smlm aku masak sup ayam, goreng ikan keli (ingat nak bakar, malas plak), buat air asam, goreng sayur kacang buncis campur soun, pucuk, tempe dgn telur. So, aku mkn benda yg aku masak tu jer. Sekarang ni petua aku bila makan kat rumah, ANGGAP KITA TAPAU MAKANAN DEKAT LUAR knp yer?? Sbb kalau mkn dekat rumah dan benda yg kita masak pasti kita akan tambah. So, aku tak mau mkn bertambah. Cukup sekali aku mkn then, tugu utk mkn mlm plak.

Petang - aku tak mkn pon sbb mkn tgh hari pon dah lewat dekat pkl 3.

Mlm - aku mkn lewat skit dlm pkl 10 sbbnya ada org dtg demo menjahit kat umh aku huhuhu T_T tp..... jom tgk exercise apa aku buat

Exercise

Memula ajak En. Kanda g jogging tp dia nak g stadium plak tgk bola (Liverpool vs Malaysia). So aku buat exercise mcm biasa dkt umah. Aku ada buat lunges (senaman yg aku belajar masa dlm TBL) utk squat down belum lg...rasa mcm nak patah pinggang bila lama x buat.

Mlm td jg (lps mkn pkl 10 tu) En. Kanda bawa aku g main badminton dkt gombak. Memula mcm malu la juga nak main. Yer la..sume lelaki...kwn2 En. Kanda pon x bwk wife @ awek dia org. Aku sorang jer pompuan. Tp lama2 tu bila En. Kanda ajak...aku pun main ler... Best sgt2 dpt kuar peluh. Tp bila bangun pagi tgn sebelah ni lenguh ler...huhuhu

Ok...tu jer...nati aku update lg

No comments:

Post a Comment