Monday, July 25, 2011

Mengikut Perkiraan

Setelah dikira2 berat ideal utk aku adalah 51kg...tp adakah aku mampu utk sampai ke tahap itu??? Sabtu lepas sebelum pegi diner aku sempat tgk rancangan Kilauan Emas. Pergghh teruja aku dgn sorang peserta ni...dari Zon Utara. Pompuan ni umor 50 dan anak 10 tp badan...mcm anak dara tuh...Tetiba aku terpikir utk jd mcm tu...Bukan ler nak ikut jd penyanyi tp nak ikut cara dia jaga badan....

Kenapa aku ingin menurunkan berat badan sampai 60 jer? Itu target utk fasa pertama...kalau aku mampu...aku jg teringin nak turun sampai 50 kg. Semoga Allah permudahkan setiap langkah dan usaha aku ini. Apa yg aku buat ini semua bersebab. Of coz sbb utama nak cantik tp ada jg beberapa sbb  lain. Aku nak cantik depan suami aku dan utk diri aku senidiri.

Sekarang ni aku bajet aku bleh turun 1kg dalam 1 minggu. itu paling minimum...Tp bulan puasa ni aku risau skit la. Aku tgh berkira-kira bila masa aku perlu buat workout. Setakat x mkn dan minum...aku takut berat aku statik jer dan kalau turun pun takut x sampai 1kg. Apa pun aku akan usaha buat jadual workout aku bulan buapa nanti.

Dalam perkiraan aku, kalau aku turun 1kg dlm 1 minggu, raya nanti berat aku dalam 75kg... Insya-Allah. Dan utk misi menurunkan berat sampai 60kg...maknanya pada 5/12/2011 baru la aku mencapai misi tersebut. Hurrmmmm aku yakin aku mampu buat selagi semangat aku tak luntur.

So, target sekarang....misi turunkan berat sampai 74kg utk hari raya....70kg utk majlis konvo. Dan 60kg utk majlis perkahwinan sahabatku Hanizan (3/12/2011). Aku harap Allah permudahkan perjalanan misi aku ini.

Kenapa sehingga entri ini aku masih belum publish pada org lain blog aku? Hanya kwn ku sorang ni jer yg dpt membaca blog ini setakat entri ini...Aku nak tunggu sehingga 70kg berat aku..baru aku maklumkan pada org lain. Supaya aku dpt tunjukkan hasilnya pd org lain....aku x nak berangan mcm dulu lg...aku kena kerja kuat utk capai semua impian itu!!!

Insya-Allah, kalau korang terbaca entri ini nanti....ambillah pengajaran dlm setiap langkah diet aku yg berhasil.

1 comment:

  1. ah! aku jeles...huhuhu..takper2 nanti aku kasi krus lagi...:)

    ReplyDelete