Tuesday, July 12, 2011

Makanan org demam dan selsema

Alamak...menu mlm ni mmg x leh pakai ler.  Tp nak wat camner, ini la bahana mkn di luar. Tambah2 org mcm aku yg baru nak berdiet. Dugaan betul!!!

Utk menu ptg td sebelum balik keje adalah air teh panas separuh cawan dgn sebiji muffin pandan pemberian ofismate. Ada juga aku telan sebiji kuih semprit pemberian mak aku.

Ingatkan mlm nak mkn yg biasa2 jer...tp bdn mmg tak larat sgt. Selsema ini mcm dah menguasai diri. Kepala berdenyut2. ermmm...Ini bukan alasan tp kenyataan. Walaupun x sihat..excercise aku buat jg tau..nati aku citer..ni aku nak citer pasal menu mlm ni.
Apa aku mkn? Hurrrmmm

Nasi goreng kampung + telur dadar. [main menu aku]
Sup ekor yg En. Kanda order dgn ikan bakar. tak mkn byk pon benda tu. Ada la seketul ekor dgn beberapa cubit ikan bakar. Patutnya aku mkn benda tu la lebih skit baru la pemakanan yg sihat tp x kan ari ni aku nak mkn sup jer. Pagi sup, tgh hari sup...[ayat coverline]. Untuk minum...aku pilih air teh 'o' limau suam. [byk betul minum air manis ari ni]

Untuk excercise plak, hari ni aku berjaya tambah 5 minit lg. apa aku buat?

memula sesi regangan [semalam x buat benda ni pas semayang terus jer berlari setempat]
lari setempat dlm 3 minit
lompat bintang berselang dgn lompat skipping dlm kiraan 10-10
(cth: lompat bintang 10x kemudian lompat skipping 10x di ulang2 sehingga kiraan 50x)
kemudian aku sit up sebanyak 30x

Itulah excercise aku utk hari ini. sebenarnya aku nak cuba buat exceercise pagi dan ptg tp..pagi tu mcm liat skit jer. mata ni mcm x nak angkat plak. nak kena training ni...

Untuk air kosong plak aku berjaya minum hampir 2 liter [tu pon brp kali ulang toilet]
tu jer laporan aku utk hari ni. bdn mcm dah seram sejuk ni. baru pas mkn ubat demam dgn selsema.

maybe bdn terkejut kot tetiba mkn disekat2

No comments:

Post a Comment