Sunday, July 17, 2011

Jogging

Yeeeaaaa...akhirnya aku berjogging jg!!!

Aku ingat mcm dah x jd jer aku nak berjogging ari ni sbb En. Kanda balik lambat dlm kul 5.30...yer la...aku nak jogging ni bukan dekat2 area umah...tp nun dekat Taman Tasik Permaisuri. Haiiihhhh....Sib baik en. Kanda ckp naik motor jer la...x ler nak menghadapi jem.

Aku jg berjaya dapat satu pusingan jogging dkt Tmn Tasik Permaisuri tuh...kalu tak semput nak habiskan. Maybe sbb aku dah tiap2 hari wat exercise. Ingat minggu depan kalau dpt 1 pusingan setengah best jg. Sebelum nak bulan puasa ni.

Ok...apa beza jogging dkt luar dgn wat exercise dlm rumah ker, atau pun luar rumah. Jogging ni buatkan anggota bdn kita sume bergerak. Kaki dah sahih2 la berherak, tgn pon bergerak sama. Ini lebih buatkan lemak2 dlm bdn ni terbakar (hamik ko lelemak tak guna). Lg pun bila jogging kat tmn...permukaan bentuk muka bumi berbeza (rata dan berbukit). So, bila jumpa keadaan berbukit kita mesti gunakan lebih sedikit tenaga kita. Betul tak???

Itu jogging kat tmn. Kalu buat exercise kat umh...dah tentu2 kita x dpt fresh air. Hurrrmmmm Kat situ jer...Buat exercise pun x mencabar. Kalu jogging kat tmn...tgk org tu potong kita...rasa mcm nak kejar org tu balik...Bestkan!!??

So, hari ni...aku dah wat exercise JOGGING......Rasa mcm nak jogging kat tempat lain plak. Taman Jaya!!! Mungkin.

No comments:

Post a Comment