Wednesday, September 21, 2011

Minggu Berpuasa

Alhamdulillah...jika di izinkan Allah, esok hari akhir saya berpuasa enam. Syukur sbb dpt menunaikan puasa enam utk thn ni. Walaupun lewat (hampir ke penghujung Syawal) tp niat nak mengerjakan puasa ni dpt dilaksanakan.

Bila berpuasa, mkn pon rasa teratur. Sahur dan berbuka!!!

Tp beza juga puasa Ramadhan dgn puasa sunat ni. Bulan puasa (Ramadhan) hari tu ada solat tarawih, habis tarawih saya buat workout tp bila puasa sunat ni sy jd malas nak buat workout. Sit up pon sy x buat. Berat pon statik jer.

Tak per la...janji berat sy tak naik. Tapi saya tetap nak kejar misi saya (mission to be 60kg). Bila buka FB, ramai rakan2 di Kumpulan Manusia Mahu Kurus yg berlumba-lumba buat atkins dan mcm2 diet. Yer la contest pon dah tak der. Rasa teringin jg nak anjurkan contest tp saya perlu masa utk plan benda tu sume.

Kalau buat pon, ada ker yg sudi nak join?? Arghh itu belakang citer janji mereka2 ini kuat berusaha utk capai impian masing2 termasuk saya.

Oh yer...buat readers blog ini (kalau ada), saya jemput anda semua ke rumah terbuka aidilfitri saya pada 25 September 2011 (Ahad). Segala butiran boleh jenguk FB saya atau pergi ke blog ini.

Alamak...mkn lagi!!! Tapi menu open house saya bukan menu diet. Mkn jer apa yg nak mkn. Kali ni saya order jer. Pertama kali order utk open house selama ni saya masak. Nak buat mcm mana, saya dah x menang tgn nak masak.

Isnin plak saya ada jamuan raya di opis (utk floor saya jer). Tp saya x dpt join sbb cuti (nasib la kan...kalu tidak, mkn lg)

Lepas ni saya kena lebih gigih utk buat workout balik. Semoga misi saya tercapai. Aminnnnn

No comments:

Post a Comment