Sunday, September 11, 2011

Memang Susah

Bila dah abis puasa mula la...jadual setiap kita ni memenuhi undangan rumah terbuka. Tak kurang juga la kenduri kendara.

Memang susah ekkk nak berdiet bulan Syawal ni!!! Kalau iman utk berdiet tak kuat maka nya...kalah la pertarungan dlm misi berdiet. Buat masa ini aku belum la lagi nak angkat bendera putih (surrender) tp agak payah juga la nak mengatur menu diet bila pegi open house.

Hari ini patutnya ada beberapa buah open house yang patut aku jejak tp bersyukur la sbb suami aku hari ini asik bz...dari pagi td sampai la tatkala aku menulis entri ni dia belum pulang ke rumah....(bukan la x blk langsung..ada la blk sekejap utk solat). Ehh bukan nak citer pasal dia kat sini.

Disebabkan dia bz...aku pun ddk kat umah jer. Perut plak rasa mcm kenyang plak ari ni. Sbbnya aku asik mkn kepek kat umah. Cuma tgh ari td mkn nasi bungkus (tu pon 2-3 suap jer) dan nasi goreng adik ipar aku buat.

Yang merisaukan aku adalah hari esok....esok ada kenduri dah tu ada 3 buah open house. Ini x bleh nak ngelak dah ni kena pegi juga sbb suami pegi. Aku kan x bleh nak drive..So, mana suami bwk aku ikut jer...

Ada tips tak nak ngelakkan dari mkn berlebihan pada bulan yg penuh open house ini??? share skit..

No comments:

Post a Comment