Wednesday, August 3, 2011

Puasa Nan Indah

Oppsss...rupanya aku dah x update blog dkt 2 ari...maklumlah bulan puasa. Balik solat tarawih pon dkt pkl 10.30. Dah tu iron baju la, siap2 brg utk sahur esk la...haiissshhh x sempat la nak on pc.

Anyway mlm ni aku try jg utk update. Semenjak bulan pose ni, rasa bdn mcm ringan skit. Walaupun baru 3 ari berpuasa. hihihi..tp berat mcm statik jer. Minta2 minggu depan turun la berat aku. Apa aku buat bulan puasa ni?

Pagi bangun sahur pukul 4 sbb nak panaskan lauk2 utk sahur. dah 3 ari ni aku mkn sahur jg la...tp esk2 dah lama x tau la nak mkn ker atau minum jerk. Pkl 4.45 baru kejut En. Kanda. Dekat opis plak time tgh hari waktu utk tido. Sbb aku masuk keje kul 7.30 pagi. Aku balik kul 4.30ptg.

Sampai umh solat asar, baring jap. Hari ke-2 puasa ari tu ada try wat exercise ringan2. Bleh la...nak test dulu. Hari wat lg...buat dlm 10 minit. Pastu baru sediakan mknan utk berbuka.

Lps berbuka, solat dan mengaji. Tarawih kat surau baru. Pkl 10 lbh baru sampai umah. Buat workout sikit lg. mcm lompat bintang dan senaman dlm cd TBl Cardio Max tu. amik yg mana bleh jer. Yg pasti sit up aku buat. Hari ni dpt buat 50 kali. Yahooo (marah pakcik Google)

Oklah, nak citer pasal tu jer entri ni...ader citer nati aku post lg. Bulan puasa bulan diet....Insya-Allah

No comments:

Post a Comment