Thursday, December 20, 2012

TUKAR

Kalau tgk title blog saya suah tukar....

mana yer pegi 60kg tuh??? hehehe.... bukan dah kelaut misi 60kg tuh tapi saya sedang kayuh pelan2.
nak letak target seperti itu mmg senang tapi melaksanakannya bg saya terlalu berat. Jadi saya putuskan, saya akan teruskan berdiet tapi dgn tidak meletakkan harapan terlalu tinggi. Saya takut saya akan berjanji palsu dgn diri sendiri.

Berat??? Sepatutnya saya naik atas penimbang pagi td tp saya terlupa. In shaa Allah, esok saya timbang. Tapi last saya timbang berat adalah pada 28/11/2012. Tu pon masa nak derma darah...ok, saya ceritakan sikit masa hari pemeriksaan kesiahatan dan derma darah.

Setipa tahun ofis ada buat kempen derma darah. So, kali ini saya x nak terlepas lagi peluang ini, saya tetap nak derma darah dan saya harap saya sihat ketika itu. Sebelum menderma ada buat pemeriksaan kesihatan. Pemeriksaan ini merangkumi timbang berat, BP, gula, kolestrol dan lain2 la.

Jadi kat sini saya sebutkan berkenaan dengan berat badan jer la yer. Berat saya masa hari kejadian (mcm tragedi plak) adalah 80.0kg. 
Yerr...saya terima hakikat itu.

Hakikatnya saya sudah tidak kisah utk menjaga pemakanan saya dan biarkan lemak2 dlm bdn diternak dgn jayanya.

BMI saya adalah 31................ haaaaaaaaaaa tahu dlm kelompok mana kalau amaun byk itu??? Terlalu obes!!!! Nasib baik mesin kira kolestrol rosak kalu tak, saya nak menghadapi kenyataan yg mcm mana lagi x tahu la....

Masa itu insaf....sgt2 insaf. jumpa ex-boss saya pon berat dia pon dah sama dgn berat saya. Saya malu!!!! So, kalau tgk progress saya dlm tahun lepas (kat tepi ni) berat terakhir adalah 75.5.....brp byk sudah saya naikkan lemak2 dlm bdn saya???

Tetiba pikiran jahat saya berpikir

"Ntah2, laki aku pernah terdetik dlm hati dia bila tgk gambar pompuan dlm fb 'kalau la bini aku kurus dan cantik mcm ni'..."

Itu pikiran jahat la..sbb saya tgk dia suka 'like' pic artis pompuan. haissshhhh saya x jeles yer!!! tp kadang nak juga dpt 'like' dari asben sendiri.(jeles la tu kan???)

Ehhh...dah lari tajuk...td citer pasal berat ini citer pasal laki plak!!!

Ermmm berbalik kepada title blog saya kat atas nun...knp 'somebody'??? Saya simpan satu 'perasaan' ini utk menjadi somebody!!! Nati bila saya dah dapat 'perasaan' itu akan saya kongsikan....

Mari2 kawan2...kita berdiet dengan cara yg kita suka dgn cara yg kita selesa dgn cara yg kita mahu....
Kongsikan tips kurus anda supaya saya juga boleh turut serta
BUKAN kongsikan bhn iklan kurus yg  terlalu byk sekarang ini...yer saya tahu itu pon salah satu tips...
tapi saya x mahu semua itu!!!

Yang penting berat kena ideal, kesihatan baik yg diidamkan. tidak terikat dengan pemakanan yg membosankan

60kg....saya tetap impikan...

1 comment:

  1. jom sama-sama kte kayuh ke arah berat impian kak ani...chaiyok

    my new blog

    http://mia-zara-ina.blogspot.com/

    ReplyDelete