Monday, December 17, 2012

HILANG

Assalamualaikum dan selamat petang... (dah mcm tulis surat rasmi plak)

Yer...saya akui, saya telah menghilangkan diri dlm dunia ber'blog' ini. Tambah2...blog nak kurus ni.

Saya TIDAK mengandung
Saya TIDAK melahirkan anak
Saya TIDAK mengidap sebarang penyakit...kecuali penyakit malas
Saya TIDAK meninggalkan negara Malaysia ini dan
Saya MASIH lagi HIDUP...alhamdulillah sihat sejahtera....

Kenapa saya nyatakan semua ini??? sebab saya tahu misi ini telah saya tinggalkan separuh jalan.
Kesian....

Kenapa saya kembali menulis di sini??? kerana saya sudah malu untuk menghadapi diri sendiri....(tak der la sampai buat benda gila...mcm bunuh diri)

semalam...ehhh bukan semalam...hari Sabtu yg lepas (15hb Dis. 2012) bersamaan dgn 1 safar 1434H kesorangan di rumah...sambil mengemas rumah dan membuat tugasan lain sbg seorang suri rumah. akhirnya...satu tugasan ini telah menginsafkan saya (setakat hari ini...saya masih lg insaf).

Saya sedang melipat kain baju (3 minggu punya kain baju x lipat) sambil menonton tv...saya tiba2 terpandang diri saya sendiri di cermin sliding door balkoni dlm keadaan duduk. (Boleh bayangkan tak??) cakap dgn falsafah buku cerita kadang2 susah nk bg org paham....


Di sini saya maksudkan saya ternampak bentuk badan saya dlm keadaan ddk....Ya Allah....saya tahu saya sudah tewas dlm misi saya sebelum ini. Masa saya tgk badan saya tu...ibaratnya seperti "seekor gajah sedang ddk atas kerusi sarkas"



kalau mcm ni agak kiut la juga sbb mcm kartun...tp x kiut la jg sbb namanya gajahkan!!!



 Cuba tgk kalau gajah yg betul mcm ini....


Bayangkan la...aku boleh ibaratkan badan aku mcm gajah ddk paling kiri sekali tuh....
Haiiyaaaa buruk nak mampus...aku  bukan menghina org2 gemuk yer...kat sini aku mengatakan diri aku sendiri....Harap maklum...(statment in perlu dijelaskan agar tidak menyinggung mana2 individu)

Bermula dari situ aku rasa, aku perlu memulakan semula misi aku ini. Tapi bagaimana????? Aku x der supporter.. asben pon asal balik jer ajak mkn...x pon sruh aku msk dan mkn...saper nak tolong aku??? saper nak bg semangat pada aku...

akhirnya, saya perlu buat keputusan saya sendiri...fight...fight...dan fight utk meneruskan misi yg tergantung ini.

Tapi saya takut...ianya tak berjaya....TOLONG!!!!!!!!!!!!!!!

-insan yang memerlukan semangat baru-

1 comment: