Wednesday, December 19, 2012

PATAH

Ni bukan tajuk lagu "Patah Seribu"....sakng nak letak title ringkas2 jer....hehe

Balik keje tadi lepas solat Asar, terus lakukan exercise skit....tetiba lg 5 minit nak abiskan exercise saya tu, asben pon balik dari kerja. Ermmmm, apa yg dia ckp??

"Alah...ummi tu!!! Kejap jer tu, hangat2 taik ayam jer...."

Huaaaaa.....asben sendiri telah PATAHkan semangat saya!!!! tapi saya dgn semangatnyer membalas balik.

"Ummi dah 3 hari tau buat exercise ni...start dari hari Ahad...abg jer x tahu...."

Yer, selapas dari kejadian yg menginsafkan itu, esoknya (Ahad) pagi lagi (lepas subuh) saya bangun bt exercise, lari setempat...nak pegi jogging masa tu asben x bangun lg....biasa la kan!!! hari minggu lps subuh tido balik, jawapnya tgh hari baru bangun asbenku itu...(eh mcm nak panggil cinta hati plak!!). Buat exercise dlm umah jer...

Memula cari CD exercise x jumpa...x per..kita wat exercise yg ringan2 dulu. Warm up la katakan.... walaupon exercise ringan tp ada la dkt setengah jam....saya sampai berpeluh. buat sit up lg....

start hari Isnin (semalam) saya dah bt exercise ikut CD. Yg TBL punya tuh....nati ada masa sy tunjukkan!!! CD ni ikut progress kita week by week.... seminggu exercise utk cardio...pastu apa2 jer la...x igt... (tu la..beli CD simpan)

saya x timbang lg...nati2 la saya timbang...x der mood nak menyatakan berat saya kat sini... sekarang kumpul semangat nak wat exercise TBL tu setiap hari....

Bye...saya perlukan tidur secukupnya!!! dah lewat ni....


No comments:

Post a Comment